Corporate Identity

Vinçotte

Vinçotte engageert zich voor een steeds veiligere en efficiëntere samenleving door oplossingen te ontwikkelen die de veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid van zowel bedrijven als particulieren garanderen en verbeteren.

In nauwe samenwerking met Vinçotte ontwikkelde ik een nieuwe Corporate Identity die kan toegepast worden doorheen elk aspect van hun communicatie, van begin tot einde.

Branding, Corporate Identity, Print design, Stationary, Brand guidelines

Stationary

De start van een nieuwe look & feel

Om Vinçotte een vernieuwende en professionele uitstraling te geven werd als start het design van alle stationary onder handen genomen. Het bestaande logo en de corporate kleuren werden behouden omwille van de sterke herkenbaarheid. Al snel werd gekozen om de V uit het logo als basis te nemen en door te trekken doorheen alle dragers. De schuine zijden in combinatie met kleurschakeringen zorgen zo voor een herkenbare stijl die eigen is aan Vinçotte.

Alle dragers kregen een nieuw jasje, van de visitekaartjes, enveloppen en briefpapier tot certificaten, presentaties en advertenties. Alles werd in één coherente stijl ontworpen om de uniformiteit en herkenbaarheid te garanderen.

Vinçotte - Corporate Identity

Signage

Een stijl die blijft plakken

Naast de stationary werd ook alle signage onder handen genomen om ook op beurzen, evenementen en in het straatbeeld even professioneel naar voor te komen. Al het bestaande materiaal werd herwerkt om in lijn te liggen met de nieuwe stijl. Consistentie was hierbij zeer belangrijk en werd uitgerold op vlaggen, stretch walls, banners en bestelwagens.

Vinçotte Inside

Een interactief magazine voor Vinçotte werknemers

Om de mensen bij Vinçotte op de hoogte te houden van de nieuwtjes binnen het bedrijf werd ook een online magazine opgezet waar driemaandelijks verschillende items aan bod komen. Dit magazine is makkelijk online beschikbaar in twee talen waardoor iedereen in het bedrijf betrokken blijft bij alles gerelateerd aan Vinçotte.

Het platform werd opgezet met WordPress en zorgt voor een makkelijke opmaak en distributie. Het beheer wordt volledig intern gedaan en bespaart niet alleen veel tijd in opmaak maar zorgt ook hier terug voor een uniforme stijl van de nieuwe Vinçotte look & feel.

Corporate Identity styleguide

De perfecte richtlijnen om de nieuwe look & feel consistent toe te passen

Als laatste zorgde ik ook nog voor een uitgebreide Corporate Identity styleguide om te zorgen dat de nieuwe look & feel van Vinçotte consistent en correct wordt toegepast op alle dragers.

Vinçotte heeft meer dan 2000 werknemers over de hele Benelux, dus het was belangrijk om een duidelijk document te hebben waarin alles tot in de details beschreven staat. Hierbij komt elk aspect van de nieuwe huisstijl aan bod met duidelijke richtlijnen over hoe die moet en mag toegepast worden.

" We zijn heel tevreden met onze nieuwe Corporate Identity. Het waren zeer drukke maanden om alles tijdig rond te krijgen, maar we konden telkens rekenen op Mathieu zijn flexibiliteit en inzet! "