Corporate Identity & Website

Vinçotte

Vinçotte engageert zich voor een steeds veiligere en efficiëntere samenleving door oplossingen te ontwikkelen die de veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid van zowel bedrijven als particulieren garanderen en verbeteren.

In nauwe samenwerking met Vinçotte ontwikkelde ik een nieuwe Corporate Identity die kan toegepast worden doorheen elk aspect van hun communicatie, van begin tot einde.

Stationary

De start van een nieuwe look & feel

Om Vinçotte een vernieuwende en professionele uitstraling te geven werd als start het design van alle stationary onder handen genomen. Het bestaande logo en de corporate kleuren werden behouden omwille van de sterke herkenbaarheid. Al snel werd gekozen om de V uit het logo als basis te nemen en door te trekken doorheen alle dragers. De schuine zijden in combinatie met kleurschakeringen zorgen zo voor een herkenbare stijl die eigen is aan Vinçotte.

Alle dragers kregen een nieuw jasje, van de visitekaartjes, enveloppen en briefpapier tot certificaten, presentaties en advertenties. Alles werd in één coherente stijl ontworpen om de uniformiteit en herkenbaarheid te garanderen.

Vinçotte - Stationary
Vinçotte - Naamkaartje
Vinçotte - Enveloppen
Vinçotte - Certificaat

Signage

Een stijl die blijft plakken

Naast de stationary werd ook alle signage onder handen genomen om ook op beurzen, evenementen en in het straatbeeld even professioneel naar voor te komen. Al het bestaande materiaal werd herwerkt om in lijn te liggen met de nieuwe stijl. Consistentie was hierbij zeer belangrijk en werd uitgerold op vlaggen, stretch walls, banners en bestelwagens.

Vinçotte - Signage
Vinçotte - Advertentie

Brand guidelines

De perfecte richtlijnen om de nieuwe look & feel consistent toe te passen

Als laatste zorgde ik ook nog voor een uitgebreide Corporate Identity styleguide om te zorgen dat de nieuwe look & feel van Vinçotte consistent en correct wordt toegepast op alle dragers.

Vinçotte heeft meer dan 2000 werknemers over de hele Benelux, dus het was belangrijk om een duidelijk document te hebben waarin alles tot in de details beschreven staat. Hierbij komt elk aspect van de nieuwe huisstijl aan bod met duidelijke richtlijnen over hoe die moet en mag toegepast worden.

Vinçotte - Branding styleguide
Vinçotte - Branding styleguide
Vinçotte - Branding styleguide

Webdesign

Een nieuwe website voor de Benelux met sterke focus om mobile

Ook de volledige website werd herbekeken en in lijn getrokken met de nieuwe huisstijl. Samen met Vinçotte stond ik in voor de UI/UX van in het begin. Er werd nagedacht over de UX en hoe bezoekers snel en makkelijk konden navigeren in het gigantische aanbod dat Vinçotte beschikbaar heeft. Op basis van de brainstorm sessies werden wireframes uitgezet welke ik nadien in het nieuwe design goot, de ontwikkeling werd gedaan door hun vaste partner.

Vinçotte - Webdesign
Vinçotte - Webdesign
Vinçotte - Webdesign
Vinçotte - Webdesign
  • Branding
  • Brand guidelines
  • Grafisch ontwerp
  • Webdesign